Отговори
# 45
  • Мнения: 12 507
Привет, ако може някой да помогне с решаването на задачата за 9 ти клас е-

Използвайте тригонометричните функции щом е за 9 клас.
Подсказвам - медианата от върха на равнобедрен триъгълник е и негова височина към основата. При ъгъл 120° се получават два правоъгълни триъгълника 30-60-90, а това означава, че катетът (височината в случая) лежащ срещу ъгъл 30° е 1/2 от хипотенузата (бедрото). От там си намирате основата.
Височината от върха при основата е извън триъгълника и отново ще образува триъгълник 30-60-90.

# 46
  • Мнения: 944
Някой може ли да помогне с решението на тази задача:
Един щъркел срещнал ято щъркели.
-Здравейте 100 щъркели! - казал той.
Водачът на ятото отговорил:
-Ние не сме 100! Ако при нас дойдат още толкова,
колкото сме ние и още половината, и още четвъртината, и дойдеш и ти, ще станем 100.
Колко са щъркелите в ятото?
Мисля, че е от един стар сборник "Математически фолклор", но в момента не мога да го открия, за да видя отговор.

# 47
  • Мнения: 29 925
Като рачешка я решете.

# 48
  • Мнения: 944
Не ми се получават цели числа, затова търся отговора. Или бъркам четвъртинката от какво е.

# 49
  • Мнения: 6 850
36 получавам аз.

# 50
  • Мнения: 944
След търсене на грешката и аз това получих. 11х=396, остана да го обясня разбираемо Simple Smile

# 51
  • Мнения: 12 507
х + х + х/2 + х/4 + 1= 100
2х + 2х/4+х/4= 100-1
2х + 3х/4= 99
(8х + 3х )/4= 99
11х = 99*4
х= (99*4)/11
х= 9*4= 36

Щъркелите са били 36
36+36+18+9+1=100
Означаваме с х ятото щъркели, към него добавяме още толкова, значи става 2х, прибавяме още половината х/2 и още една четвърт х/4 + 1 щъркел
х = броя щъркели в ятото

# 52
  • Мнения: 56
Здравейте, може ли помощ за задача 13 за 7 клас

# 53
  • Мнения: 146
Здравейте!
Срещаме трудности за следните задачи за 7 клас и ще сме благодарни на всяка помощ:

# 54
  • Мнения: 199
Здравейте, може ли помощ за задача 13 за 7 клас
Разглеждаме двете успоредни прави DC || AB (имаме успоредник), пресечени с трета - BM. Тогава ъгъл BMC = ъгъл АBМ. Следователно триъгълник ВМС е равнобедрен и ВС = СМ. Тогава АВ=DC=2*8=16 (понеже по условие ВС=DM и се получава, че т. М всъщност е среда на DC), BC=AD=8. P=2*16+2*8=32+16=48см.

Редактирам, за да добавя и за Алисса:
зад. 17: тъй като става въпрос за две естествени двуцифрени числа -> първо определяме кои са естествените двуцифрени числа: това са всички числа от 10 до 99 вкл. На брой са общо 90, но 45 двойки. По условие търсим вероятността въпросните числа да се делят на 7. От всички естествени двуцифрени числа на 7 се делят общо 13 и това са: 14, 21, 28, 35, 42, 49, 56, 63, 70, 77, 84, 91 и 98. По определение вероятността се изразява в броя на благодприатните изходи, разделен на броя на възможните изходи, т.е. в горния случай 13/45. Тогава за p+q = 45+13 = 58. От сега си казвам, че поне аз така си разсъждавам... Възможно е и да греша.

зад. 18: Седмицата е просто число, така че за да е 7n делител, то произведението трябва да го представим като такова, съдържащо 7-ци. Разглеждаме произведението 7*77*777.*.(77777....), за което е написано, че последният множител е 77 7-ци. Него можем да го представим като: (1*7).(11*7).(111*7).(1111*7)...(11111.*7), от където виждаме, че имаме общо 77 пъти 7-цата като общ множител, т.е. ще имаме 7 77, умножено по 1*11*111*1111*....**1111(77-пъти). От това следва, че най-голямото естествено число n, за което  7n ще е делител на произведението е всъщност 77. И тук си казвам, че аз така си разсъждавам.

Последна редакция: нд, 12 май 2024, 18:18 от Tisisat

# 55
  • Мнения: 3 078
За 17. на Алиса вероятността ще сметнем като всички двойки двуцифрени числа от които едното се дели на 7, разделим на всички възможни двойки двуцифрени числа.
Всички двойки са 90.89/2=45.89
Всички двойки, чието произведение се дели на 7 са 13.89 (заради условието да са различни числата, всяко от 13-те делящи се на 7 умножаваме по останалите 89.).
Получавам 13.89/45.89=13/45
Сбор 58.
Освен, ако не пропускам нещо.

# 56
  • Мнения: 199
За 17. на Алиса вероятността ще сметнем като всички двойки двуцифрени числа от които едното се дели на 7, разделим на всички възможни двойки двуцифрени числа.
Всички двойки са 90.89/2=45.89
Всички двойки, чието произведение се дели на 7 са 13.89 (заради условието да са различни числата, всяко от 13-те делящи се на 7 умножаваме по останалите 89.).
Получавам 13.89/45.89=13/45
Сбор 58.
Освен, ако не пропускам нещо.

Поправих моя пост Grinning, пропуснала бях да разделя на 2. Сега се чудя - тази задача не отива ли малко към комбинаторика? Понеже си мисля, че комбинаториката не се учи в 7 клас. Така, де, аз пренебрегвам факта, че се умножава по 89, тъй като реално се съкращава, но все пак се чудя... От друга страна, разделяйки на 2 общия брой изходи, т.е. 90, вече осигуряваме 2 различни числа, или? Леле, ще взема да ида да прочета как бяха Tired Face

# 57
  • Мнения: 944
х + х + х/2 + х/4 + 1= 100
2х + 2х/4+х/4= 100-1
2х + 3х/4= 99
(8х + 3х )/4= 99
11х = 99*4
х= (99*4)/11
х= 9*4= 36

Щъркелите са били 36
36+36+18+9+1=100
Означаваме с х ятото щъркели, към него добавяме още толкова, значи става 2х, прибавяме още половината х/2 и още една четвърт х/4 + 1 щъркел
х = броя щъркели в ятото
Аз обяснявам на 4. клас. Та така го разбра:
четвъртинката - х, тогава цялото е 4х, а половинката 2х и оттам 4х+4х+2х+х+1=100
11х=100-1
11х=99
х=9, от където всички щъркели са 9*4=36 общо
Ако на някого другито се наложи да обяснява, може да е от полза.

# 58
  • Мнения: 29 925
да, в четвърти клас още не са учили дроби.

# 59
  • Мнения: 3 078
За 17. на Алиса вероятността ще сметнем като всички двойки двуцифрени числа от които едното се дели на 7, разделим на всички възможни двойки двуцифрени числа.
Всички двойки са 90.89/2=45.89
Всички двойки, чието произведение се дели на 7 са 13.89 (заради условието да са различни числата, всяко от 13-те делящи се на 7 умножаваме по останалите 89.).
Получавам 13.89/45.89=13/45
Сбор 58.
Освен, ако не пропускам нещо.

Поправих моя пост Grinning, пропуснала бях да разделя на 2. Сега се чудя - тази задача не отива ли малко към комбинаторика? Понеже си мисля, че комбинаториката не се учи в 7 клас. Така, де, аз пренебрегвам факта, че се умножава по 89, тъй като реално се съкращава, но все пак се чудя... От друга страна, разделяйки на 2 общия брой изходи, т.е. 90, вече осигуряваме 2 различни числа, или? Леле, ще взема да ида да прочета как бяха Tired Face
Като разделим на 2, осигуряваме 25.40 (например) и 40.25 да не ги третираме като две различни произведения. А фактът че умножаваме 90 по 89, а не по 90 ни осигурява  да няма повторения. Всяко число се умножава по 89-те други, без по себе си.
Комбинаториката (без да я наричат с това име) я мятат още четвъртокласниците, които ходят на състезания.
Тогава на въпроса колко двойки ученици за дежурство от класа с 24 деца може да се съставят те си знаят, че за първия дежурен имаме избор от 24 (всички) деца, а за втори имаме всеки от останалите 23. Делим на 2, защото Ана и Иван и Иван и Ана са една и съща двойка.
Ако от този клас искаме да разберем колко са възможностите за класиране на първите двама по успех. 24.23 (всички двойки) не ги делим на 2, защото 1.Иван, 2. Ана  и 1. Ана и 2. Иван са си две различни класирания.
Та така в 4 клас още без да се споменава комбинация или вариация в случая.

Общи условия

Активация на акаунт